16 octombrie 2011

Calculatorul viitorului

Astazi vom face o calatorie in timp. Vom sfida efectiv legile fizicii. Nu, nu glumesc! Sunt cat se poate de serioasa. Pare apropape ireal, insa dupa ani si ani de cercetare, expertii de la NASA au reusit sa deschida o fractura in continuum-ul spatiu-timp creând asfel un portal catre anul 2300 localizat in apropierea orasului Bucuresti. In cateva zile, un grup de 20 experti din intreaga lume au sansa de a calatori in timp pentru a analiza evolutia omenirii.
 In calitate de cercetator IT&C al echipei Oktal.ro, am fost aleasa sa fac parte din experimentul NASA. Rolul meu in aceasta calatorie, desprinsa parca din paginile unui roman SF, este sa aflu cum arata si ce poate face calculatorul viitorului.  Voi veti fi langa mine tot timpul urmarindu-ne live prin intermediul jurnalului de bord.

Jurnal de bord
Bucuresti 16 octombrie 2300


Portalul este format dintr-o coloană de titan susținută electric, iar în centrul ei are o perdea albastră de energie prin care trebuie să trec.  Oare ce voi gasi dincolo de poarta? Ma apropii de portal din ce in ce mai mult, simtind vibratiile din ce in ce mai intens. Ma aflu doar la un pas de viitor. Emotiile ma coplesesc, insa cercetatorul din mine paseste cu autoritate in viitor. 
Ajung acolo neobservata, ca si cum portalul ar fi ceva obisnuit. Ma aflu in centrul unui oras al viitorului, care apropo nu seamana cu niciunul dintre orasele prezentului nostru. Zgarie-nori, masini electrice, autostrazi electrice - toate acestea sunt doar cateva caracteristici ale orasului anului 2300. In schimb oamenii sunt la fel de grabiti, insa mult mai veseli si mai luminosi.Ceea ce mi s-a parut ciudat a fost ca fiecare dintre ei purta la brau o cutiuta subtire, gri formata dintr-un aliaj metalic dur. Sa fie acela calculatorul viitorului?
Ma plimb curioasa prin multimea grabita incercand sa dezleg misterul acelor cutiute subtiri. La un moment dat imi atrage atentia un grup de oameni care se amuzau de niste imagini redate pe un display transparent. Curioasa din fire, ma apropii de ei si ii intreb de unde provine proiectia la care se uita.
- Este calculatorul meu! imi spune amuzata una dintre fete. Tu esti calator in timp, nu-i asa?
- Asa este. Sunt cercetator IT&C si am venit sa studiez cum arata si ce poate face calculatorul viitorului. Vrei sa ma ajuti cu cateva informatii? As vrea sa stiu ce sunt cutiile acelea pe care toti le purtati la brau.
- Sunt carcasele calculatoarelor noastre. Prin intermediul lor putem accesa calculatorul cu puterea mintii.Probabil te intrebi cum am reusit sa proiectez acea imagine. Ei bine, calculatorul viitorului nu are nici  nici tastatura si nici mouse, pur și simplu proiectorul 3D permite manipularea hologramei cu mâna.Bateria se incarca automat cu energie solara si isi mentine o autonomie de pana la 2 luni de zile.Internetul in ziua de azi este gratuit, wireless cu acoperire oriunde in lume.Fiecare calculator este personalizat, contine cnp-ul fiecarui individ asa ca nu poate fi furat, si in caz ca se pierde acesta se localizeaza prin gps. Fiecare calculator isi upgradeaza performanta dupa nevoile fiecarui utilizator si nu necesita reinoirea pieselor cu exceptia cazului in care acesta sufera o izbitura foarte dura.
- Totul este fascinant. Abia astept sa ma intorc acasa sa le povestesc colegilor mei despre calculatorul viitorului. Informatiile pe care mi le-ai dat sunt extrem de importante pentru cercetarea noastra.

Bucuresti, 17 octombrie 2011

Dupa ce am aflat tot ce se putea despre calculatorul viitorului am pasit plina de incredere spre casa prin portalul electric. Desi am transmis live toata actiunea desfasurata in 2300, sunt sigura ca voi fi asaltata cu multe alte intrebari din partea celor de la Oktal.ro.


Acest articol participa la Superblog 2011.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu