13 octombrie 2011

Ghid in tara mea

In urma cu cateva luni m-am inscris intr-un proiect foarte interesant de schimb inter-cultural. Tot ce trebuie sa fac este sa gazduiesc un student strain de aceeasi varsta cu mine, sa fac pe ghidul vreo saptamana, sa il plimb prin cateva locuri dragute din tara si sa-l invat cate ceva despre obiceiurile noastre si toate astea pe banii statului. In urmatoarea saptamana, rolurile se schimba. Ce imi pot dori mai mult? Doua saptamani de plimbari gratuite in doua tari diferite e exact ceea ce-mi trebuie.

Initial m-am gandit ca e o pacaleala, insa in urma cu cateva ore, decanul facultatii m-a sunat sa ma anunte ca maine, la ora 10:00, aterizeaza avionul lui Raj, un student indian care vine pentru prima data in Romania. De asemenea, decanul mi-a zis ca il cunoaste pe indian si m-a avertizat ca e un tip destul de pretentios asa ca trebuie sa fiu o gazda buna. M-am panicat putin. In doar cateva ore trebuie sa gasesc o cazare buna si o masina, ca doar nu imi pot permite sa il plimb pe strain cu autobuzul. Dar cel mai important trebuie sa pun la punct un itinerariu sa il dau gata pe indian. Cu cazarea am rezolvat repede, am gasit un hotel fitos, am facut rezervare si gata. Cu itinerariul m-am descurcat la fel de bine, doar m-au plimbat ai mei peste tot prin tara stiu aproape toate locurile frumoase. Mai greu mi-a fost cu transportul. Am carnet dar n-am masina si oricat de draguti ar fi prietenii mei nu puteam sa le cer sa-mi imprumute masina lor aproape o saptamana. Asa ca am dat un mic search pe google in speranta ca voi gasi un centru de rent-a-car prin apropiere. Am gasit imediat site-ul celor de la Autonom, lider national in domeniul serviciilor de inchirieri masini, avand o retea de 33 de centre de inchirieri in 23 de orase si un parc auto de peste 800 de autoturisme noi. Am studiat putin oferta si am ales sa fac o rezervare pentru o masina tipic romaneasca si anume un Dacia Logan.

M-am trezit dis-de-dimineata, m-am aranjat in graba si am plecat spre aeroportul Henri Coanda unde peste doar doua ore ateriza Raj. Am decis sa ajung mai devreme pentru a trece pe la reprezentanta Autonom de la aeroport pentru a inchiria masina. Desi agentia de inchirieri masini Bucuresti  ofera gratis livrarea autoturismului pe toata raza orasului Bucuresti am decis ca e mai simplu sa trec pe la reprezentanta lor din incinta aeroportului Otopeni ca doar tot am drum acolo. Acolo am dat peste niste oameni tare draguti care mi-au dat toate informatiile de care aveam nevoie. Mi-au explicat chiar si despre faptul ca puteam alege o masina cu sofer, dar nu era cazul pentru ca eu am carnet si imi place sa conduc.


Cele 5 zile pe care le-am petrecut in compania lui Raj au trecut extrem de repede si pot spune ca mi-am indeplinit cu succes rolul de ghid. In prima zi am ales sa ii prezint lui Raj Bucurestiul, asa ca l-am dus la Casa Poporului, Arcul de Triumf, National Arena si i-am propus o plimbare pe Calea Victoriei. Exceptând aglomeratia si traficul infernal, Raj a ramas placut impresionat. In urmatoarele zile ne-am continuat itinerariul si am ajuns la Brasov unde am schimbat Loganul cu un 4x4, un Dacia Duster. De acolo ne-am continuat drumul pe Transfăgărăsan, traseu pe care Raj il vazuse doar la televizor in cadrul uneia dintre emisiunile Top Gear. Ne-am oprit din cand in cand sa vizitam Lacul Glaciar Balea, Lacul Vidraru si Cetatea Poenari, toate acestea lasandu-l pe indian cu gura cascata. In ultimele doua zile am ales sa-l conduc pe Raj in nordul tarii, in Maramures pentru ca acolo am intalnit eu cei mai primitori oameni din Romania. De asemenea, fiind duminica, zi de sarbatoare, am avut ocazia sa admiram oamenii imbracati in costume populare si modul in care ei se distreaza si danseaza pe muzica specific romaneasca.

In ultima zi ne-am intors la Bucuresti de unde Raj a luat avionul spre casa, promitand solemn ca se va intoarce cat de curand. Eu am returnat masina fara probleme si am multumit agentiei Autonom Rent-a-car pentru ca m-a ajutat sa il conduc pe noul meu prieten prin toata tara.


Acest articol participa la Superblog 2011.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu