24 octombrie 2010

Azerty.ro la 4 ace!

Schimbari...dragi schimbări! Ador schimbarile...mai ales cele în bine! Nu știu ce ne-am face fără aceste minunate schimbări. De exemplu...dacă n-ar exista schimbările azerty.ro, care este un magazin online cu produse IT, n-ar putea să-și schimbe hainele și ar rămâne tot cu vechiul logo. Nici nu mai spun că nu ar mai fi putut aduce nicio noutate care să poată îmbunătății comerțul online.

Pfiu...bine că s-a inventat schimbarea că altfel nu știu ce viitor ar fi avut azerty.ro.Nu spun că vechiul logo era urât...numai că se putea și mai bine..lucru care a fost și dovedit. Uite dovada:




2009




                           VS



2010
                   


Vedeți? Azerty.ro și-a pus treningul deoparte și a îmbrăcat costumul. Vreți să treacă neobservat acest lucru? Ar fi mare păcat. Nu aveți idei de promovare? Păi atunci eu ce mai reprezint? Dacă încă nu știați eu sunt un fel de cameleon. Acum câteva zile am fost manager pentru o săptămână, iar peste noapte am devenit un director de marketing de succes. Ce bine o duc...ocup numai funcții importante. Dar shhtt..gata cu vorbăria...la treabă cu mine.

Umila mea părere este că atunci când ai un produs care nu este încă foarte bun și mai are nevoie de îmbunătățiri nu are rost să aloci foarte mulți bani în promovarea acelui produs. Dar când produsul a suferit mai multe modificări și a ajuns la stadiul de foarte bun atunci cel mai bine este să aloci un buget cât mai mare pentru promovarea lui.

Azerty.ro se încadrează în a doua categorie. Mai întâi s-a pus la punct și și-a aranjat papionul și acum este așteaptă să fie promovat și să își facă cât mai mulți prieteni (clienți).

În primul și în primul rând, trebuie să se pornească o campanie de promovare online pentru că vedeți bine ce amploare a luat online-ul în perioada actuală. Ar fi păcat să nu fie dată sfoară-n Internet că azerty.ro și-a pus papionul nu? Așa că...cele mai bune site-uri de promovare sunt atotputernicul Facebook și amicul său, ciripitorul Twitter. Să nu uităm totuși și de forumurile de discuții în domeniul IT care așteaptă cu nerăbdare toate noutățile apărute. Și..pentru că nu putem să vorbim despre Internet fără să aducem în discuție și blogosfera, atunci propun să se organizeze un mic concurs pe o anumită temă pentru că, fie vorba între noi, acestea acaparează cel mai bine atenția bloggerilor. Consider că acesta din urmă ar fi cel mai puternic mod de promovare în online pentru că în general bloggerii sunt niște competitori și participă la diferite concursuri doar de dragul competiției.Prin acest concurs, azerty.ro ar apărea pe foarte multe pagini web și lumea ar afla mai ușor de existența sa. Așa...gata cu promovarea în online.

Să nu uităm de asemenea de promovarea prin televiziune pentru că realitatea arată că oamenii consumă cantități mari de informație televizată..aproape 5 ore/zi de informație.Așa că..de ce n-am face o reclamă ca să fie la curent și amărâtul care n-are net de-o săptămână să vadă ce pierde și să insiste pe angajații de la firma de internet să îi rezolve problema.

De asemenea, o modalitate foarte bună de promovare ar fi cea prin radio. Păi gândiți-vă numai câte zeci de minute pierdem în trafic și câți nervi ne facem. Așa când auzi o reclamă bună despre un magazin online te apuci și dai un search pe google de pe telefon că acum așa e la modă. Magazinele online sunt un fel de mană cerească. Te scutesc de atâta motorină consumată și de mulți nervi stând la cozile interminabile din trafic încât ți-e mai mare dragul să le cumperi produsele.

Modalitățile prezentate mai sus sunt destul de costisitoare, mai ales promovarea prin televiziune. Însă, dacă mai sunt bani alocați pentru promovare n-ar fi rău să organizăm un mic eveniment la recepția unui hotel, de exemplu la care să-i invităm pe greii din domeniul IT precum Microsoft, ASUS, etc dar și câteva reviste de IT că nu se știe niciodată de unde sare un contract de colaborare sau o propunere de promovare în vreo revistă. La acest eveniment ar trebui să fie discutate punctele tari are magazinului online dar și ce ar mai fi de schimbat la el pentru că mereu se vor găsi nemulțumiți și întotdeauna apare câte ceva de îmunătățit.

Și ca ultimă variantă, care mie personal mi se pare destul de atractivă ar fi să faci reclamă din avion. Dacă ați ajuns pe litoralul românesc este imposibil să nu fi văzut un aeroplan care să zboare deasupra plajei cărând în spate vreo reclamă. Asta este deci o ultimă idee de promovare. Se închiriază un aeroplan cu pilot cu tot, bineînteles, se agață la coadă un banner cu azerty.ro și se trimite la înalțime. Ar fi draguț să vedem așa ceva pe cerul Bucureștiului nu? :D

Acestea fiind spuse...vă urez mult succes în promovarea magazinului online azerty.ro pentru că e păcat să nu fie atât de cunoscut pe cât ar merita.



Acest articol a fost scris pentru etapa nr 14, din concursul SuperBlog 2010

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu