15 noiembrie 2010

Azety cu bune și cu rele

Lume lume...site-ul azerty.ro și-a deschis „porțile”.  A fost la stilist, s-a aranjat și este gata să ne primească cu cele mai alese „bunătăți” din domeniul IT. Haideți să vedem dacă i-a priit schimbarea.

PRO

Design și funcționalitate

Când intri într-un magazin fie el și virtual, înainte de toate, te uiți la cum arată pentru că un design de calitate al magazinului spune multe atât despre staff cât și despre produse. Astfel, consider că, la capitolul design site-ul Azerty se distinge prin simplitate și eleganță. Împinarea culorilor alb-albastru oferă o imagine elegantă și totodată confortabilă.

Fundalul alb conferă site-ului foarte mult spațiu. Chiar dacă prima pagină conține foarte multe informații, site-ul pare foarte aerisit lucru care îți induce ideea de pace și liniște. Eu personal, când intru pe un site foarte încărcat și foarte colorat simt că mă afund ca într-un labirint și singura dorință este să ies cât mai repede de acolo. Însă, prin coloristica sa, site-ul Azerty îmi oferă o senzație de calm, sentiment care îmi permite să răsfoiesc meniul  cu multă atenție și fără pic de grabă.

Albastrul categoriilor, aflat în contrast cu fundalul alb, permite produselor să fie foarte ușor de găsit.

Meniul așezat în partea stângă, este ca o hartă a site-ului ce îți conferă siguranța că nu ai cum să te rătăcești printre gamele variate de produse. După părerea mea, meniul este foarte bine structurat. Categoriile și mai ales subcategoriile, îl scutesc de mult timp pierdut pe cel care știe exact ceea ce caută. Astfel, dacă ești chitit să îți cumperi un laptop de exemplu, ai posibilitatea să intrii exact la categoria laptopurilor fără să mai treci printre alte produse de care nu ești interesat.

Partea cu promoții, recomandări și lichidări de stoc, zona cea mai căutată a unui magazin, este dispusă central, pe prima pagină, pentru a fi la vederea toturor clienților, chiar și a celor mai aiuriți.

O altă noutate, adusă acestui magazin online este secțiunea Reviw video, care te ajută să-ți faci o părere și mai bună despre ceea ce dorești să-ți achiziționezi. Această secțiune este completată de imaginile 360º, care îți întorc produsul pe toate părțile. Acest lucru este extrem de folositor pentru client pentru că acum el își poate forma o părere mult mai detaliată a produsului pe care urmează să și-l achiziționeze.

Implicarea staff-ului

Când intrii pe site, ești întâmpinat de o doamnă sau un domn care îți zâmbesc prietenos și te încurajează să te afunzi printre sutele de produse pentru că sigur vei găsi unul pe gustul tău. Consider că un zâmbet și o vorbă bună sunt tot ceea ce avem nevoie. De aceea, conceptul „live face on web”, pe care, fie vorba între noi, nu l-am mai întâlnit pâna acum pe alte site-uri de cumpărături, este binevenit. Mă bucur însă că, doamna/ domnul nu apar decât pe prima pagină. Spun asta pentru că, după părerea mea ar fi devenit enervanți dacă ar începe să vorbească pe toate paginile pe care intri. Eu, personal nu suport site-urile „vorbitoare”. Poate ascult muzică în timp ce navighez pe site. De ce să întrerup activitatea mea, pentru a asculta niște sfaturi pe care pot foarte bine să le citesc? Pentru asta, bravo vouă zic eu. Este suficientă intervenția de pe prima pagină!

Secțiunea „Îți recomandă”  este de asemenea foarte bună. Atunci când cauți să-ți achiziționezi un produs ai nevoie de sfaturi și păreri ale unei persoane din domeniu.

Pentru că într-un magazin, comunicarea cu clientul este fundamentală, Azerty introduce conceptul de BlogTalk, prin care echipa Azerty se angajează să își pună clienții la curent cu cele mai fierbinți noutăți și servicii oferite de magazinul Azerty. Să păstreze o legătură cu clientul și să-l mențină informat, este cea mai bună metodă prin care un magazin își formează clienți fideli.

Bineînțeles, ca orice site care se respectă, Azerty ține foarte mult la socializare. De aceea, echipa Azerty îți trimite toate noutățile, după preferințele tale, pe mail, prin newsletter, pe twitter sau pe facebook.

Facilități

În primul rând trebuie să spun că este un mare plus, după părerea mea, faptul că Azerty a încheiat un parteneriat cu Microsoft, din care rezultă o megaofertă. Prin acestă colaborare, Azerty și Microsoft, îți poți achiziționa un calculator cu sistem de operare preinstalat pentru care mai adaugi doar 200 RON. Eu zic că această facilitate te scapă de foarte mult timp pierdut, iar pentru 200 de lei chiar nu merită să-ți mai bați tu capul să instalezi sistemul de operare.

De asemenea, Azerty vine în sprijinul clientului cu sistemul de rate, prin Cetelem și BRD, care îți permit să-ți achiziționezi un produs chiar dacă nu dispui de toți banii odată. Acum pe criză, oamenii preferă să își cumpere produse prin rate pentru că, deși pe termen lung ies în pierdere, pe terment scurt nu simt la buzunar gaura din buget.

Un alt plus pe care îl primește site-ul Azerty se datorează Cardului VIP. Prin acest card, în care ai reduceri destul de însemnate și multe alte servicii exclusive, chiar simți nevoia să devii un client fidel.


CONTRA + SUGESTII

Deși, la prima vedere, site-ul arată impecabil, ochiul meu critic observă și câteva lipsuri.

În primul rând, aș fi vrut să găsesc pe site un LiveChat, unde pot oricând că întru în legătură cu un operator pentru vreo nedumerire. Nu spun că ar trebui să fie 24 de ore pe zi, dar măcar câteva ore ar fi de folos. Acest sistem l-am întâlnit pe site-ul de cumpărături online Tarafashion și pot spune că este de un real folos.

De asemenea, o altă sugestie ar fi afișarea prețurilor și în euro. Poate eu doresc să cumpăr în euro. De ce să nu am și posibilitatea asta? Până la urmă suntem o țară europeană nu? :D


În final, eu cred că, făcând o analiză a celor prezentate mai sus, site-ului Azerty îi priește noul look, și din câte am observat este un „look” dedicat în totalitate clientului.
De aceea dacă vrei să fii la curent cu noutățile și promoțiile care se desfășoară pe teritoriul acestui magazin virtual nu ezita să îl vizitezi. Te afli doar la un click distanță. El se dichisește pentru tine, iar tu trebuie să-l răsplătești pe măsură.

Acest articol participă la etapa nr 31 , din concursul SuperBlog.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu