22 noiembrie 2010

Laptop-ul perfect

După părerea mea, un laptop este asemenea unui prieten. Așa cum, de la un prieten te aștepți să fie mereu lângă tine atunci când ai nevoie, laptopul ideal este acela care nu te lasă la nevoie. Indiferent cât de „bătrân” este, un laptop ideal nu trebuie să facă „figuri” atunci când îi dai o comandă pentru că dacă nici el nu te mai ascultă atunci cine să te mai asculte?
De aceea, alegerea laptopului ideal este o sarcină din ce în ce mai grea, mai ales că nu îți cumperi așa ceva în fiecare săptămână. Pentru că domeniul IT este într-o continuă revoluție, de cele mai multe ori oamenii nu pot ține pasul cu toate noutățile apărute pe piață. De aceea, eu personal, când mă hotărăsc să-mi cumpăr un laptop, încerc să-l aleg lăsându-mă condusă de simțuri și nu de buzunar. Pentru asta, înainte să studiez piața, îmi iau un pix și o foaie, las imaginația să-mi inunde creierul și încerc să vizualizez laptopul ideal.

Ce îmi doresc eu de la un laptop?

1. Dimensiune și greutate. Ne modernizăm pe zi ce trece. Dacă pentru oamenii de afaceri laptopul este un mod de a comunica mai ieftin cu cei dragi atunci când pleacă într-o călătorie de afaceri, pentru mine, o studentă cu principii eco, laptopul ține locul cărților și caietelor. Pentru că aleg să îmi notez cursurile pe calculator, îmi trebuie un laptop destul de mic, pentru a încăpea în geantă și bineînțeles foarte ușor pentru a nu mă cocoșa de tot.

2. Aspectul. Pentru că întotdeauna am fost pasionată de design-ul obiectelor, laptopul trebuie să se remarce prin eleganță și unicitate.

3. Autonomia. Laptopul ideal este acela care nu depinde de fire. Dacă are o autonomie cât mai mare este mai mult decât perfect mai ales că la facultate, de exemplu nu am o priză la care să-l pot încărca. Iar dacă bateria nu ține nici măcar 2 ore, atunci de ce-l mai car după mine?

4. Dotări tehnice. Pentru că nu sunt o persoană înebunită după curățenie, nu mă pot lăuda cu un laptop bec. De-a lungul timpului, adun în el toate prostiile posibile, poze, muzică și alte nebunii și mă trezesc la un moment dat că nu mai am spațiu, lucru care îmi supără toți nervii. De aceea îmi doresc un laptop care să aibă suficientă memorie pentru toate prostiile mele. Nu cer mult. 250GB ar fi de ajuns. :D

Bineînțeles, nu ar strica nici un procesor puternic. Nu de alta dar nu sunt o fire cu prea multă răbdare și mă apucă toți nervii când aștept să îmi deschidă bătrânelul meu anumite fișiere.

Pentru că ador jocurile și filmele cu o grafică de ultimă generație, am nevoie și de o placă video pe măsură. De aceea, un laptop cu o placă video ultimul tip este tot ce mi-aș putea dori.

Datorită faptului că muzica este parte din mine, laptopul ideal trebuie neapărat să aibă un sistem de sunet încorporat care să-mi redea cu precizie și cele mai fine sunete.

Acestea fiind spuse, hai să studiem piața. Hmm...așa cum ne-a obișnuit, magazinul Azerty ne întâmpină întotdeauna cu cele mai bune produse din punct de vedere al raportului calitate-preț. Așa cum am zis mai sus, la achiziționarea laptopului mult dorit mă las purtată doar de instinct. Din gama foarte variată de laptopuri a magazinului Azerty, cel care m-a impresionat cel mai mult din punct de vedere al designului a fost laptopul ASUS NX90.

După părerea mea, acest laptop ASUS se apropie cel mai mult de ceea ce mi-am imaginat eu că ar fi laptopul ideal. Integrând un procesor Intel Core i7 de ultimă generație, permite rularea oricărui tip de aplicație cu o viteză inimaginabilă. Având o memorie video de 1024MB și o placa video nVidia GeForce GT 335M, pot vedea fără nicio problemă filme Blu-Ray și mă pot relaxa cu orice joc îmi doresc, fără să mai stau cu grijă că s-ar putea să nu meargă.

Fiind gândit ca un notebook multimedia, Asus a integrat două hard disk-uri a câte 640GB fiecare, precum și o unitate Blu-Ray Combo pentru rularea conținutului de înaltă definiție. După cum vedeți, memoria este dublă față de ceea ce mi-am imaginat, lucru care nu poate decât să mă bucure. Acum îmi pot lua adio de la hardisk-urile care urlă de prea mult conținut.

În ceea ce privește calitatea sunetului, laptopul NX90 pare a fi un vis. Dotat cu sistemul Audio Sonic Master, NX90 este capabil să redea cu o precizie inegalabilă până și cele mai fine sunete lucru care deja îmi încântă toate simțurile.

Din punct de vedere al dorinței 3, și anume autonomia, laptopul NX90 este foarte independent. Pentru că, un laptop atât de performant nu trebuie să stea legat de o priză, echipa ASUS l-a dotat cu una dintre cele mai calitative baterii Lithium-Ion cu 6 celule, care îi permite acestuia o autonomie de cel puțin 5 ore.

Despre design nici nu mai am cuvinte. Faptul că a fost primul care mi-a sărit în ochi denotă faptul că NX90 are un aspect unic, extrem de elegant și rafinat. Mă întreb cum vor reacționa prietenii mei când vor vedea o bijuterie ca asta.

Bineînțeles, pentru că nu toate sunt roz, și nimic nu este perfect din toate punctele de vedere, am și 2 nemulțumiri cu privire la acest laptop. Este vorba așadar despre dimensiune și preț.

Deși măsoară doar 530 x 280 x 30/36 mm și  are o greutate de 4.4 kg, pot spune că mi-aș fi dorit totuși să fie și mai „suplu” de atât, însă ne adaptăm. Dacă nu intră în geantă, o să-mi achiziționez o servietă. Deci..prima problemă este rezolvată.

Cât despre preț...va trebui să mai rabd puțin înainte să-l achiziționez, însă dacă muncesc mai mult, în scurt timp probabil voi putea intra în posesia laptopului meu ideal....ahh ba nu. O să beneficiez de sistemul de rate pe care mi-l pune la dispoziție magazinul Azerty. Yeey...știam eu că acest magazin online te ajută prin toate mijloacele pe care le are, să-ți achiziționezi tot ceea ce-ți dorești. 

Acest articol participă la etapa nr 37, din cadrul concursului Superblog .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu